reklama

Carnet de Paris – Pozitivizmus

Dnes som si na Sciences Po vypočul výstižný opis toho, ako dopadli sociálne vedy vo Francúzsku: We dont do quantitative research in France. Were all qualitative here. Pri tých slovách som bol rád, že pracujem v New Yorku, kde sociálni vedci vedia počítať. Potom som zašiel na večeru do pizzerie na Place de la Sorbonne. Na rozdiel od podobných podnikov v Amerike, tu mi doniesli k jedlu aj olivový olej s feferónkami. Bretónsky cidre bol vychladený presne tak, ako má byť. V tej chvíli som mal chuť zabudnúť matematiku a usadiť sa v Paríži natrvalo. Kým som jedol, Auguste Comte ma pozoroval svojimi smutnými vápencovými očami. Zvláštne, že mu vztýčili sochu v krajine, kde nikto neverí na pozitivizmus. Ale človek asi nikdy nemôže mať všetko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Andrej Tusičišny

Andrej Tusičišny

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lukostrelec, milovník hôr, doktorand na Columbia University v New Yorku, venujúci sa výskumu v oblasti medzinárodných vzťahov. Viac informácií sa dozviete na www.tusicisny.com. Zoznam autorových rubrík:  ZamysleniaZ ciestZem ľudíZ mikrobloguZrkadlový mužZvedátorZyxwvut...

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu