reklama

Mosty

V estónskom univerzitnom meste Tartu majú krásnu, i keď neskutočne hlúpu tradíciu. Brehy miestnej rieky spája most pre peších, nad ktorým sa týči ohyzdný betónový oblúk. A zvyk káže, aby každý študent v Tartu po tom oblúku aspoň raz v živote prešiel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Samozrejme je to oficiálne zakázané, veď chodiť sa má po moste a nie po zábradlím nezabezpečenom oblúku. A tak všetci študenti svoju tradičnú púť vykonávajú výlučne v noci, keď je pravdepodobnosť stretu s políciou minimálna. No a keďže tradícia je v podstate dosť nezmyselná, zvyčajne sa pred skúškou odvahy posilnia výbornou estónskou vodkou.

Slávny most v estónskom meste Tartu
Slávny most v estónskom meste Tartu 

Keď mi moji hostitelia, Deniss a Carry, ten most ukázali, pocítil som akési zvláštne pichnutie pri srdci. A každým ďalším pohľadom na most sa moje odhodlanie len znásobovalo. Nie som študent v Tartu, tá zábavná historka sa ma nijako netýka, moji priatelia sami splnili svoju študentskú povinnosť len s veľkým (rozumej tekutým) sebazaprením. A predsa som neodolal. Ten oblúk bol jednoducho výzva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na koniec som nepotreboval ani nijakú z miestnych ríbezľových, citrónových, či vanilkových vodiek. Počkal som do zotmenia a jednoducho po betónovom oblúku prešiel na druhú stranu rieky. Až vtedy som pochopil čo ma hnalo dopredu, čo hnalo všetkých študentov, ktorí kráčali tou istou trasou predo mnou. Samotný „športový“ výkon napokon nebol vôbec ťažký. Ako to býva nielen s oblúkmi nad mostami, strmý bol len začiatok a koniec.

Podstatou bolo prekonanie prirodzeného ľudského strachu. Víťazstvo nad sebou samým. A hoci išlo len o veľmi malé symbolické dobrodružstvo, také, akých prežívame každý deň tucet, druhý breh rieky so sebou priniesol podivne oslobodzujúci pocit. Asi mal ten Nietzsche pravdu, keď napísal:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Človek je most medzi zvieraťom a nadčlovekom - most ponad priepasť.“

Andrej Tusičišny

Andrej Tusičišny

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lukostrelec, milovník hôr, doktorand na Columbia University v New Yorku, venujúci sa výskumu v oblasti medzinárodných vzťahov. Viac informácií sa dozviete na www.tusicisny.com. Zoznam autorových rubrík:  ZamysleniaZ ciestZem ľudíZ mikrobloguZrkadlový mužZvedátorZyxwvut...

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu