reklama

Columbia alebo Michigan?

Tak už je to isté, v septembri definitívne vymením fondue za hamburgery a namiesto alpských končiarov mi do okna budú civieť americké mrakodrapy. V snahe vyhnúť sa poctivej práci som sa totiž prihlásil na doktorát v krajine neobmedzených možností. Čuduj sa svete, nakoniec ma prijali všade kam som chcel. A tu spočíva môj problém. Ktorú školu si zvoliť? Každá z nich má úplne iné výhody a nevýhody. Poradí mi niekto?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

V zásade sa mi podarilo zúžiť môj výber na dve univerzity. No upísať sa môžem stále len jednej z nich:

Skladbou predmetov, a širokým metodologickým záberom mi najviac vyhovuje University of Michigan v Ann Arbor. Podľa aktuálneho ratingu je jej PhD program v mojom odbore (political science) tretí najlepší na svete. V mojej užšej špecializácii (international relations) piaty najlepší. Za výraznú nevýhodu považujem geografické umiestnenie kampusu. Hoci sa podľa mojich amerických priateľov v Ann Arbor žije veľmi príjemne, bojím sa, že toto stotisícové mestečko sa nachádza príliš ďaleko od centier civilizácie (rozumej Európa, New York a Washington:-) i od, pre moju duševnú pohodu dôležitých, hôr. Susedstvo Detroitu a michiganské počasie tiež nie sú veľkou výhrou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Columbia University v New Yorku má najproduktívnejšiu katedru politológie na svete, čo sa týka počtu a vplyvu publikácií. Jej PhD program je uznávaný ako 10. najlepší na svete (no v mojej špecializácii na medzinárodné vzťahy 3. najlepší, čím predčí i Michigan). Podobne ako kluby v NHL, aj Columbia investuje nemalé prostriedky do „hviezd“, a tak tamojší profesori zásadne patria k najväčším priekopníkom v odbore. Môj projekt vyvolal prekvapujúci záujem a zo strany katedry vidno snahu presvedčiť ma, aby som sa rozhodol práve pre New York. To je dosť dôležitý faktor, keďže vzťahy s kolegami sú pre doktoranda kľúčové. Čo mi nevyhovuje, je relatívne úzke zameranie vyučovaných výskumných metód. Na druhej strane je katedra známa svojou otvorenosťou k originálnym prístupom (a jeden taký chcem práve použiť v mojej dizertácii). Columbia tiež ponúka ďalšiu výhodu prestížnych súkromných škôl: mimoriadne vysoké štipendium, do ktorého však výrazne načrú životné náklady na Manhattane. A pritom ubytovanie zabezpečené univerzitou je o dosť nekvalitnejšie, než to na Michigane. Ale, keď sme už pri lokalite, celkom rád by som sa zahryzol do Big Apple...

Andrej Tusičišny

Andrej Tusičišny

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lukostrelec, milovník hôr, doktorand na Columbia University v New Yorku, venujúci sa výskumu v oblasti medzinárodných vzťahov. Viac informácií sa dozviete na www.tusicisny.com. Zoznam autorových rubrík:  ZamysleniaZ ciestZem ľudíZ mikrobloguZrkadlový mužZvedátorZyxwvut...

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu